برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

با فواید بی نظیر سفر کردن آشنا شوید.
دسته: سفر مطالعه 13 مرداد 1399

با فواید بی نظیر سفر کردن آشنا شوید.

سفر شما را از نظر جسمی و روانی تغییر میدهد و برای سلامتی شما بسیار مفید است. هیچوقت کمبود وقت و یا هزینه را برای سفر نرفتن بهانه نکنید همه این مسائل به راحتی قابل حل است و شما می توانید تعطیلات آخر هفته خود را برای سفری حتی کوتاه در نظر بگیرید. سفر مزایای بسیار زیادی برای شما دارد.

در ادامه این مطلب با برخی از مزایای سفر آشنا خواهیم شد:

سفر سلامت شما را بهبود می بخشد.

خیلی از افراد دارای شغل هایی هستند که روزانه در محل کار روی یک صندلی نشسته اند و کمتر تحرک دارند. در طی سفر شما بیشتر فعالیت بدنی دارید. سفر باعث کاهش استرس شده و ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

سفر به شما امکان می دهد از زندگی روزمره خود جدا شوید.

اکثر افراد دارای زندگی روتینی هستند که این موضوع به مرور زمان باعث بوجود آمدن خستگی و افسردگی در افراد میشود. سفر استانداردهای زندگی شما را می شکند و زندگیتان را از یکنواختی در می آورد.

سفر شما را دقیق تر می کند.

سفر باعث افزایش دقت شما می شود. مانند آموختن زبان خارجی دیگر که ذهنتان را درگیر می کند سفر نیز چنین تاثیری دارد.

سفر درک شما از سایر فرهنگ ها را بهبود می بخشد.

افرادی که همیشه مسافرت می کنند همدلی و درک عمیق تری نسبت به فرهنگ های دیگر دارند. درست گفته اند که جهان کتاب است  و کسانی که مسافرت نمی کنند فقط یک صفحه از آن را می خوانند. باید سفر کرد تا با فرهنگ های مختلف آشنا شد.

سفر شما را جالب تر می کند.

میدانید وقتی شما به سفر می روید خاطره های بسیار زیادی برای تعریف کردن و تجربه های بسیاری برای به اشتراک گذاشتن با اطرافیان خود دارید که باعث می شود شما ر ا اجتماعی تر معرفی کند. 

سفر به شما امکان می دهد غذاهای شگفت انگیز را امتحان کنید.

در سفر شما می توانید غذاهای معروف هر شهر را امتحان کنید. خوردن غذای محلی در یک شهر جدید یک تجربه کاملاً جدید است. همه طعم ها متفاوت است.

سفر باعث می شود احساس یک ماجراجو داشته باشید.

فایده سفر به مکان جدید این است که شما را مجبور می کند با مکان های ناشناخته روبرو شوید و متفاوت فکر کنید. لازم نیست یک ماه را در جنگل بگذرانید! اگر در یک شهر بزرگ زندگی می کنید ، فقط پیاده روی در طول آخر هفته احساس متفاوتی به شما می دهد. یا می توانید برای آخر هفته خود بلیط اتوبوس بخرید و به شهرهای اطراف خود سفر کنید.

سفر شبکه اجتماعی (واقعی) شما را گسترش می دهد.

شما در طول سفر با افراد بسیاری آشنا خواهید شد و دوستان بسیاری را پیدا می کنید که خاطره های بسیاری را با هم خواهید ساخت. مثلا اگر با اتوبوس سفر کنید میتوانید در طی مسیر با فردی که در صندلی کنارتان نشسته است آشنا شوید. برای اینکه سفر اتوبوسی راحتی را تجربه کنید می توانید مقاله "چگونه با اتوبوس راحت تر سفر کنیم؟" را در بازارگاه مطالعه کنید.

"نکته آخر اینکه هزینه هایی که برای سفر خرج میکنید سرمایه گذاری روی خود شماست و تا پایان عمر خاطرات و احساس خوب برای شما به جا خواهد گذاشت."