برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

بهترین مقصد سفر در نوروز
دسته: سفر مطالعه 27 اسفند 1401

بهترین مقصد سفر در نوروز

با شروع سال جدید و آغاز بهار، همزمان با تعطیلات نوروز بسیاری از مردم علاقه مندند که از این فرصت استفاده کرده و به ایرانگردی بپردازند. در ادامه تعدادی از مقاصد دیدنی در نوروز را به شما معرفی میکنیم.

آب و هوای مطبوع بهاری، تعطیلات مدارس و ادارات و رسم گشت و گذار مردم ایران در بهار همه بهانه های خوبی هستند که دل به جاده زده و یکی از بهترین شهرهای ایران را برای سفر نوروزی انتخاب کرد و سفری خوش و خاطره انگیز را همراه خانواده و دوستان تجربه کرد. با شروع فصل زیبای بهار، سرتاسر ایران به اوج شکوه و زیبایی خود می رسد و به جرات می توان گفت فصل بهار زیباترین فصل در همه شهرهای ایران است. در این بین ما چند شهر پرطرفدار برای سفر در نوروز را به شما معرفی می کنیم:

تهران

شاید تعجب کنید، اما اولین گزینه پیشنهادی ما برای سفر در نوروز شهر تهران است. تهران شهری پرجاذبه است اما به دلیل شلوغی و ترافیک همیشگی‌اش در روزهای دیگر سال، دیدنی های متعدد آن به چشم نمی آید. تعطیلات نوروز از جمله خلوت ترین ایام در شهر تهران است و بهترین فرصت برای بازدید از جاذبه های گردشگری تهران خواهد بود. از دیدنی‌های طبیعی مثل توچال، دربند، درکه  و پارک‌های جنگلی آن گرفته تا جاذبه های تاریخی همچون مجموعه کاخ های سعدآباد، کاخ گلستان و موزه های مختلف. برج آزادی و برج میلاد هم از جمله مکان هایی است که بازدید آنها در سفر به تهران حتما توصیه می شود.

تهران مراکز خرید متعدد و بزرگی هم دارد که اجناس مورد نیاز خود را می توانید با تنوع بالا خریداری کنید. بازار بزرگ تهران، مرکز خرید پالادیوم، مرکز خرید تیراژه ، ایران مال و ارگ تجریش برخی از محبوب ترین مراکز خرید تهران هستند.

رستوران گردی در تهران هم با توجه به تنوع بسیار زیاد آن خالی از لطف نیست. شما می توانید انواع غذاهای محلی، سنتی یا غذاهای مختلف بین المللی از آسیای شرقی تا غذاهای خاص اروپایی را در رستوران های مختلف تهران تجربه کنید.

تفریحات جذاب دیگری مثل شهربازی ها، باغ وحش، قایق سواری، تفریحات هیجان انگیزی مثل سورتمه، زیپ لاین، بانجی جامپینگ، اتاق فرار و.... همه در بالاترین سطح خود در تهران در دسترس هستند و می توانید هریک را امتحان کنید.

در سفر به تهران جاذبه های متنوع و متعددی برای هر سلیقه و روحیه ای وجود دارد و شما از این سفر دست خالی بر نخواهید گشت.

اصفهان

سفر به نصف جهان با آن همه زیبایی و شکوه قطعا از بهترین پیشنهادها برای تعطیلات نوروز است. خصوصا اینکه آب و هوای اصفهان در فصل بهار بسیار مطلوب و دلپذیر است. همواره اصفهان یکی از زیباترین شهرهای ایران و جهان بوده است و هر ساله گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را به خود جلب کرده است. میدان نقش جهان، کاخ عالی قاپو، کاخ چهلستون، مسجد جامع، مسجد شیخ لطف الله، منارجنبان، کاخ هشت بهشت، پل های تاریخی مثل پل خواجو، سی و سه پل، پل شهرستان و پل مارنان از جمله جاذبه های تاریخی بی نظیری هستند که بازدید از آنها در سفر به اصفهان پیشنهاد می شوند. از دیگر مکان های دیدنی اصفهان که پیشنهاد می شود در سفر به اصفهان از آنها بازدید کنید: باغ پرندگان، باغ گلها، پارک ساحلی ناژوان، آکواریوم اصفهان، باغ پروانه ها و خزندگان، شهربازی شهر رویاها، مجموعه کوهستانی صفه و تله کابین صفه، چهارباغ عباسی، باغ غدیر و مرکز خرید سیتی سنتر اصفهان 

شیراز

شیراز شهر نارنج و ترنج در بهار به اوج زیبایی خود می رسد. آب و هوای شیراز در بهار بسیار دلنشین و مطبوع است. در این فصل عطر بهارنارنج در هر کوچه و خیابان شهر شیراز می پیچد و حال و هوای بسیار دلچسبی پیدا می کند. برخی از بهترین جاذبه های گردشگری شیراز عبارتند از: باغ ارم، آرامگاه حافظ، آرامگاه سعدی، عمارت نارنجستان قوام، مسجد نصیر الملک، عمارت شاپوری، مجموعه تاریخی وکیل شامل بازار وکیل، حمام وکیل، مسجد وکیل، ارگ کریم خان، باغ دلگشا، باغ عفیف آباد، دروازه قرآن و آرامگاه شاهچراغ (ع)

مشهد

بسیاری از مردم علاقه مند هستند سال جدید خود را در کنار حرم مطهر امام رضا (ع) آغاز کنند و همزمان یک سفر زیارتی و سیاحتی را داشته باشند. هر ساله شهر مشهد در ایام نوروز میزبان خیل مشتاقان و زائران رضوی است و حال و هوای صحن ها و اماکن زیارتی مشهد خصوصا در زمان تحویل سال بسیار متفاوت است. علاوه بر زیارت، شما می توانید در مشهد به مکان های دیدنی آن نیز سر بزنید. پارک کوهسنگی، پارک ملت، خانه داروغه، آرامگاه فردوسی، طرقبه و شاندیز از جمله پرطرفدارترین جاذبه های مشهد هستند. پارک های آبی مشهد نیز طرفداران خاص خود را برای یک روز پرهیجان و شاد دارند. در مشهد بازارها و مراکز خرید متعددی نیز وجود دارند. بازار بزرگ رضا، مرکز خرید آرمان، مجتمع تجاری الماس شرق و مجتمع تجاری زیست خاور از جمله مراکز خرید شهر مشهد هستند.

جزیره قشم و جزیره کیش

جزایر خلیج فارس از زیباترین مناطق ایران هستند اما به دلیل هوای گرم و مرطوبی که دارند، بازدید از آنها در ایام نوروز و اوایل فصل بهار می تواند مطلوب تر باشد. سواحل زیبای خلیج فارس برای یک گردش چند روزه گروهی عالی است. همزمان با سیاحت و تفریح، می توانید از مراکز خرید متعدد آن نیز استفاده کنید.

جزیره قشم به عجایب هفت گانه اش مشهور است. دره ستاره ها، جنگل های حرا، جزیره ناز، غار نمکدان، دلفین های جزیره هنگام، تنگه چاهکوه و لاک پشت های پوزه عقابی از جاذبه های جزیره قشم هستند که نظیر آنها را در هیچ جای دیگر نمی توان یافت. مراکز خرید شهرهای قشم و درگهان از شلوغ ترین مراکز خرید جنوب ایران است که کلیه اجناس را با قیمت هایی مناسب و در تنوع بسیار عرضه می کنند. مسافران زیادی ترجیح می دهند خریدهای عمده و وسایل و پوشاک موردنیاز خود را از این بازارهای بین المللی در منطقه آزاد قشم تهیه کنند.

جزیره کیش را مروارید خلیج فارس می نامند. جزیره ای لوکس و آرام که برای داشتن یک سفر آرامش بخش بهترین گزینه است. سواحل مرجانی کیش با آب های بسیار تمیز و شفافش در کنار تفریحات آبی همچون انواع قایق های تفریحی، غواصی، جت اسکی و ... جای هیچ شکی را برای علاقه مندان به تفریحات ساحلی باقی نمی گذارند. اگرچه کیش را به مراکز لوکس و مدرنش می شناسند اما جالب است بدانید کیش مکان های تاریخی زیادی نیز دارد. دره پرتقالی ها، شهر زیرزمینی کاریز، شهر باستانی حریره، درخت سبز 600 ساله و کشتی یونانی بخشی از معروف ترین جاذبه های تاریخی این جزیره اسرار آمیز است. در سفر به کیش بازدید از باغ پرندگان، پارک دلفین ها، آکواریوم، بوستان آهوان و تفریحاتی مثل پارک آبی، اسکله مارینا، پاراگلایدر و باشگاه سوارکاری را نیز می توانید تجربه کنید. مراکز خرید لوکس و بازارهای بسیاری نیز در کیش وجود دارند. مرکز خرید دامون، بازار مرجان، بازار بزرگ مروارید، بازار مریم، بازار عرب ها، بازار پردیس، بازار سارینا و مرکز تجاری بزرگ کیش از جمله معروف ترین مراکز خرید جزیره کیش هستند.

 

در این مطلب سعی شده است زیباترین شهرهای ایران که می توانید در تعطیلات نوروز به آنها سفر کنید معرفی شوند. ایران پهناور از شمالی ترین شهرها و روستاها تا جنوبی ترین نقاط، از شرق تا غرب شامل شهرهای بسیار زیادی است که دیدن هریک از آنها جذابیت خاص خود را دارند و سفر به آنها در تعطیلات نوروز و فصل بهار خالی از لطف نخواهد بود. پیشنهاد شما برای یک سفر خاطره انگیز در نوروز کجاست؟ اگر مکان مناسبی برای سفر در فصل بهار می شناسید از طریق نظرات به دیگران معرفی کنید.